پاتوق بهمن

برای گذراندن اوقات فراغت وتفریح سالم

پاتوق بهمن

برای گذراندن اوقات فراغت وتفریح سالم

سلام همشهری

چند مسئله شرعی کوتاه

جمعه, ۲۵ مهر ۱۳۹۳، ۰۲:۴۱ ب.ظ

۱. اگر مراسم شبیه­‌خوانی مشتمل بر دروغ، مستلزم مفسده یا گناه و موجب تضعیف دین نباشد، اشکال ندارد. اما بهتر است به­‌جای آن، از مجالس وعظ و ارشاد و ذکر مصائب حسینی (ع) بهره برد.
۲. اگرچه اقامه مراسم و شعائر دینی در زمان­‌های مناسب جزء مستحبات مؤکّد است، ولی واجب است برگزارکنندگان، با کم کردن صدای بلندگو یا تغییر جهت آن، از مزاحمت و آزار همسایگان بپرهیزند.
۳. اگر قمه­‌زدن در عزاداری ائمه (ع) موجب مرگ شخص شود، در صورتی­که از همان ابتدا خوف خطر جانی داشته، اما در عین حال این کار را مرتکب شده و منجر به فوت او شده است، حکم خودکشی را دارد.
۴. اموال و هدایای مردمی به عزاداری:
الف) در نوع مصرف آن، به مسئول هیئت یا حسینیه، اختیار کامل داده شده باشد http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif طبق اختیار تام در عزاداری مصرف می‌شود. 
ب) مورد مصرف مشخص شده باشد (مثلاً هزینه چای، هزینه مداح و ....) http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif فقط طبق مورد مصرف باید هزینه شود و اگر اموالی باقی می­ماند و مصرف نمی­شود، در صورتی­که اختیار تام در مصرف نداشته باشند:
الف- دسترسی به اهداکننده دارند http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif باید از صاحبان آنها اجازه و رضایت بگیرند تا در موردی­ که مد نظر دارند، مصرف کنند.
ب- دسترسی به اهداکننده ندارد http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif باید آن را صدقه دهد؛ مگر آنکه یقین کند در مورد مخصوصی راضی به مصرف است که در این صورت باید در همان مسیر صرف شود.

مطابق با فتوای امام خامنه ای (مدظله) 

یادمان باشد -به بعضی ها هم یاد آوری کنید ! ! !


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۵
عمار محسنی

نظرات  (۱)

۲۵ مهر ۹۳ ، ۱۵:۰۰ محمد محمدیان رباطی
مطالبون خوب است
اما کمی بهش رنگو رو هم بده
خشک خشکه
البته گفتم تا وبلاگ پر بیننده ای از شما شاهد باشم
معذرت
پاسخ:
از پیشنهادت بسیار مچکرم-حتما اقدام میکنم -البته یه سری امکاناتش روباید بخرم که انشالله به زودی درست میشه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی